Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji.

Zespół Szkół nr 3 im. Jana Pawła II
w Krzyżowej

user_mobilelogo

Pogoda

teraz
ciśnienie
wiatr

Laboratoria przyszłości

logo labolartoria

„Laboratoria Przyszłości” jest to program edukacyjny realizowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem programu jest wsparcie finansowe szkół na zakup nowoczesnego wyposażenia aby wdrażać wśród uczniów kompetencje przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).


Nasza szkoła bierze udział w programie „Laboratoria Przyszłości”. W ramach programu szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 30 000 zł. Środki te zostały wykorzystane na zakup:

drukarki 3D, scannera 3D, mikro kontrolera arduino XXL, mikrofonu kierunkowego, robota  Q-SCOUT, klocków korbo, statywu  fotograficznego z głowicą kulową i funkcją monopodu, mikroportu Kimafun -  bezprzewodowy mikrofon krawatowy, gimbalu ręcznego, oświetlenia do realizacji nagrań, preparatów mikroskopowych, kompletu 5 zwierciadeł z pryzmatem, monitora interaktywnego, oscyloskopu cyfrowego z pamięcią Nano V3, zestaw konstrukcyjny do elektryczności,  zestaw FORBOT Mistrz Lutowania + stacja lutownicza grot i hotair, Mikroskop Opticon Biolife Pro 64x-1024x – biały z kamerą,  zestaw filamentu PLA .

Pomoce zakupione w programie „Laboratoria Przyszłości” są wykorzystywane  na każdym etapie edukacyjnym oraz wszystkich rodzajach zajęć  wraz z zajęciami pozalekcyjnymi. Pomoce zakupione pozwalają na prowadzenie zajęć w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz rozwijający ich zainteresowania.

Szkoła jest miejscem, gdzie każde dziecko powinno zdobywać nowe wiadomości i umiejętności. Dzieci najchętniej i najszybciej uczą się przez zabawę. Edukacja  ta jest tym wartościowsza, że dziecko w ogóle nie ma poczucia, że się uczy, a zyskuje kolejne kluczowe umiejętności oraz kompetencje. Zabawkami, które wspierają uczenie przez zabawę są m.in. Klocki corbo, zakupione do szkoły  w ramach Laboratorium Przyszłości.

Dzięki pomocom naukowym uzyskanym z projektu "Laboratorium przyszłości" kl V uczestniczyła w interesującej lekcji biologii. Na zajęciach zatytułowanych "Obserwacje mikroskopowe" uczniowie zapoznali się z budową mikroskopu optycznego. Zgodnie z instrukcją nauczyciela musieli przygotować preparaty do obserwacji. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w lekcji, byli zaciekawieni i zainteresowani taką formą zajęć.

W naszej szkole odbywa się wiele akademii okolicznościowych oraz przedstawienia teatralne,  w których bardzo chętnie biorą udział uczniowie. W trakcie występów dzieci i młodzież prezentują swoje zdolności i  umiejętności  aktorskie, pokonują strach przed publicznymi występami i dają wiele satysfakcji i  radości  widowni. Podczas  występów  szkolnych artystów wykorzystywany jest sprzęt nagłaśniający zakupiony w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

Na zajęciach z informatyki uczniowie klasy 8 projektują w tinkercadzie modele, które są następnie drukowane na drukarce 3D. Uczniowie  wykonali między innymi  breloczki do kluczy oraz kolorowe kubeczki. Drukarka została zakupiona w ramach projektu LABORATORIA  PRZYSZŁOŚCI.

Na zajęciach w klasie 3 uczniowie bawili się w układanie i łączenie obwodów elektrycznych. Wiele radości i zabawy sprawiało uczniom otrzymanie połączenia w którym diody lub żarówki zaczynały świecić i przez własnoręcznie ułożony obwód przepływał prąd elektryczny. Zapoznali się z działaniem mierników elektrycznych, które zostały zakupione z projektu Laboratoria Przyszłości.

Za pomocą luster oraz soczewek można zobaczyć świat w zupełnie innej perspektywie, niektóre przedmioty są zakrzywione inne powiększone i pomniejszone. Uczniowie klasy 4 mieli możliwość odkryć w jaki sposób powstają obrazy w różnych soczewkach oraz zwierciadłach. Czym różni się światło żarówki oraz światło lasera. Przepuszczali światło białe przez różne rodzie soczewek oraz pryzmat. Zauważyli że światło białe jest mieszaniną fal o różnych długościach a światło lasera jest spójne. Pomoce wykorzystywane na zajęciach zostały zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.